Visszateres

Kedves Olvasok,

Bocsanatkeressel tartozom mindazok fele, akik rendszeres latogatoi voltak a blogomnak, de 9 honapja semmi erdemlegeset nem lattak/olvastak itt. Igen, 9 honap nem kis ido es en vagyok, aki a legjobban ezri ezt. Sajnos a tanulmanyaim tejesen ellehetetlenitik a hobbim uzeset. Meg hetvegen is be vagyok tablazva.

Szembesulve a fentiekkel arra gondoltam, hogy valamit megiscsak kellene csinalnom, ami a hobbimhoz kotheto. Elhataroztam hat, hogy megcsinalom Eszak-Amerika elso madarbarat kampuszat. Az elejen sokan nem hittek az otletemben es csak legyintettek ra, majd kesobb, mikor az Audubon New York-kal felvettem a kapcsolatot es segitoen alltak az otletemhez mar valtozott az emberek velemenye. Tobb telefonkonferencia es szemelyes talalkozo is megelozte a kezdest.

Az Audubon egy nonprofit tarsasag, akik kornyezetnevelessel es szinte minden termeszettel kapcsolatos dologgal foglalkoznak. Sok hasznos informaciot, 2 vercse odut es egy gyongybagoly odut is kaptunk toluk.

A madarbarat kampuszt egy az egyben az MME (Magyar Madartani Egyesulet) madarbarat programja alapjan allitottam ossze, ami magaban foglalja a teli madaretetest, odukihelyezest, monitoringot es a diakok, professzorok kozelebb keruleset a madarakhoz.

Mivel anyagilag nem vagyunk messzire eresztve sajat forrasbol kezdtem az otletek megvalositasat. Az egyetem szinhaza mogotti kontenerbol gyujtottem ki a hasznos faanyagokat (neha egesz OSB lapokat es tetoleceket) es azokbol epitettem az etetoket. A magvak vasarlasat szinten sajat forrasbol fedeztem. Nemreg -egy valoszinu nagy szinhazi eloadas utan- rengeteg faanyaghoz jutottam. 10 odut keszitettem eddig es meg tevben van legalabb ennyi. Igy szinte minimalisra csokkentettuk a kiadasokat. Jovore mar kulon “Foundation” lesz letrehozva a madarbarat csapatnak igy konnyebben jutunk eszkozokhoz es vasarolhatunk magvakat szukseg eseten.

A napokban mar intenziven nezelodnek a madarak feszek utan. Nagy meglepetes volt, amikor egy Blue Bird odu kihelyezese utan nem egeszen 5 percre a madarak mar a odu tetejen ultek es be-be repkedtek a nyilason. Bizakodva allok tehat a program sikeres kivitelehez.

Aprilis kozepen a kolibrik is jonnek vissza, ezert szamukra is letesitunk egy etetobazist.

A program kepekben:

1 Comment

  1. soul-tan said,

    May 6, 2010 at 4:54 PM

    Szia Jani!

    Majd azért figyelj a gyöngybagoly ládára, mert itthon elég sok a gond, hogy a nyest kifosztja! Itthon az a megoldás általában hogy olyan helyre kell tenni ahol nagyon nem éri el semmi, de pl. fára kerül akkor annak a törzsére fémlemezt szoktunk rakni, így meggátolva a fészekfosztást.


Leave a Reply

