Madártelepítés a Magdolnában

Áprilisban hírt adtam arról, hogy a hantmadarak sikeresen elfoglalták az általam épített kőrakásokat. Nagy meglepetés ért, mikor ellenőriztem a fészkeket. Négy héttel látogatásom előtt a hantmadár tojó már a tojásokat rakta, de most valami egészen más fogadott. Elemlámpámmal bevilágítottam a fészekbe és furcsa sziszegés, fújtatás hallatszott. Majd hanyatt estem az ijedségtől.:) Csak egy módon deríthettem ki mi van a fészekben. Mobiltelefonnal belefotóztam. Eleinte nem akartam hinni a szememnek, de aztán világossá vált mi történt. A lakásmaffiának köszönhetően búbos bankák vették át a tulajdonjogot a kőrakás felett. A fészek tele volt kis pocos sziszegő fiókákkal. Azóta a fészek kiürült és az ifjak elhagyták a menedéket. Remélem a biztonságos helyen lévő fészekben még egyszer költenek majd idén.

(A fészket csak minimális időre zavartam-a kép elkészítéséig-, megfigyeléseimet távcsővel végeztem nagy távolságból)

Nest

Leave a Reply

