A birdphotography.hu felhasználóinak kérésére

Először is köszönöm a rengeteg visszajelzést a kuvikos fotómról. Igazán megtisztelő, hogy ennyien megnéztétek!
Sokan kérdezték tőlem, hogy hogyan valósult meg a fotó. Hát akkor leírom, végül is nincs mit titkolnom.

Évek óta terveztem már, hogy kuvikot fotózzak. Máté Bence mindenki által ismert díjnyertes fotója inspirált leginkább. Egyik nyáron már eljutottam addig, hogy etettem a madarakat. Egy akváriumba tettem néhány egeret, amit a kihelyezés után 20 perccel már el is vitt egy tojó. Nagymamám hátsó udvarában zajlott mindez, de sajnos a madarak csak szürkületkor jöttek elő. Így fel is adtam a dolgot. Maradt a két év tanakodás- Idén aztán rendesen előkészültem, tutira akartam menni. Fiteti jó barátomtól kértem segítséget, hogy hol van a legnagyobb esély a közelben kuvikra. Ő ajánlotta ezt az elepi tanyát, ami mindössze néhány kilóméterre van Balmazújvárostól.

A 4 hodályban összesen 2 pár madár fészkel. A kora reggeli órákban és késő délután lehet őket leginkább fotózni. Napközben is ki-ki jönnek de ekkor az igazi természetfotós vagy alszik vagy lest épít. Ezekkel a fényekkel úgysem lehet mit kezdeni.

A sátramat (egy ameristep doghouse) közvetlen a hodály mellett állítottam fel, természetesen kelet felé néző nyílással. A sátortól 12 lépésre állítottam be a beszállóágat -közben a teleobjektívben többször ellenőriztem, hogy különböző rekesznyílásoknál milyen a háttér. Miután véglegesítettem a pozíciót kihelyeztem az egereket.

Az egerek egy általam készített speciális kalitkában kerültek terítékre, melyet a sátorból tudok nyitni és zárni. Ennek a terve egyenlőre maradjon titok:) Az előkészületeket még délután háromkor végeztem, hogy megszokjanak a madarak mire a legjobb fények lesznek. Az első madár felbukkanásától számítva fél órával már lecsapott a kalitkára. Meglepődött, hogy a marka üresen maradt és pár méterre az egerektől a földön tűnődött azon, hogy mit is ronthatott el…közben a verebek ordenáré módon röhögtek rajta, hogy a nagy vadász hibázott. Ők nem tudták, hogy most én osztom a porciót:) Szóval miután meggyőződött arról, hogy az egerek nem mászkálnak szabadon, szépen feltelepedett a beszállóágra és onnan szugerálta a vacsorát hatalmas szemeivel. Miután kellő mennyiségű képet készítettem őnagyságáról kinyitottam a kalitkát és az egerek között előre kiválasztott önkéntes kimászott. Ekkor a kuvik lecsap és tovaszáll, mert az 1.0 béta verzió még csak eddig fut. Tervezem, hogy egérrel is megfotózzam őket, de ez még pár nap tesztelést igényel.

Borzas kuvik

Leave a Reply

