Itt a tavasz! Spring is here!

Ma jó idő volt, meleg déli szél fújkált egész nap.  Kimentem madarászni a közeli Magdolna pusztába. Szép kékes rétihéját láttam egész közelről. Még ilyen közel talán soha nem volt hozzám ez a madár. Aztán nem sokkal később három fehér pontot vettem észre az egyik nádas mellett. Nagy örömmel láttam, hogy a Tavasz 2009-ben is eljött! A három fehér folt közelről már nem is fehér volt. Távcsövemen keresztül megviselt, kopott tollú, koszos vándormadarakat láttam. Nem rég érkezhettek meg a fekete kontinensről. Élvezték a hazai ízeket és a pihenést. Jó volt látni a békákat falatozó gólyákat. Olyan rég volt már augusztus…

A nagy öröm után vidáman vetettem magam az orgonásba. Egy régi rókavárat akartam újra felkeresni. Több lyukat is találtam de szerintem ezek használaton kívüliek. A régi, ismerős várat nem találtam most meg…pedig róka az van! Többször is láttam. Keresztül küzdve magam a bozonton egy lucernaföldre értem, amely mellett régi akácos áll. Ebben az akácosban figyelték meg a pettyes kakukk első magyar előfordulását és nem mellesleg egy kisebb vörös vércse populáció és varjútelep is fellelhető itt. A varjak izgatottan csapkodtak felettem és párba verődve óvták fészküket a könnyű lakásra pályázó társaikkal szemben. A nagy riadalomban sem felejtették el a romantikát és egy-egy madár ajándékkal kedveskedett a másiknak. Közben elértem a régi szennyvízülepítő száradó tavaihoz. Néhány kacsát fölriasztottam de semmi említésre méltót nem láttam. Pedig régen itt mennyi madár volt…

Az akácosban ellenőriztem a vörös vércséknek kitett odúkat is. Megnyugtatott a látvány, hogy idén sem maradnak lakók nélkül. Egy hím vércse hang nélkül szállt el fölöttem. Most még nem jajgatnak. Tartalékolják hangjukat a párzás és költés időszakára.

Visszafelé az út melletti törmelékhalaz eszembe juttatta az ezen a területen rendszeresen költő hantmadarakat. Régen én is fotóztam itt őket. És miért jutott a törmelékről eszembe a hantmadár? Egyszerű! Az egyik földkupacba kisebb mélyedést ástam és kiraktam a törmelékből szedett kövekkel. Csináltam neki tetőt is egy szóval lakhatóvá tettem a hantmadár számára. Az elmúlt években láttam már, hogy hol költenek és megpróbáltam hasonló lakást kivitelezni. Reménykedem benne, hogy lesz gazdája!

Képet csak egyet csináltam. Az sem említésre méltó, de azért megemlítem, nehogy valaki meglepődjön ha a fasorban jár. Nem paranormális jelenségen forognak fent csak én művészkedtem. Egy kiszáradt koponyát barkácsoltam fel egy akáccsemetére. A kortárs alkotásról készült kép itt látható:

Koponya

Leave a Reply

