A nagyok “utánzása”

Ahogy azt lentebb említettem, rengeteg fotós albumot és weblapot nézek meg, annak érdekében, hogy minél többet tanuljak mások képéből. Így történt ez akkor is, mikor ráakadtam Máté Bence BBC Wildlife Photographer of The Year állatportrék kategória kiemelten díjazott képére. Sehogy nem bírtam elképzelni, hogy mitől lett köd a róka előtt… Nem szabadultam a gondolattól, folyamatosan a fejemben keringett. Sajnos nem ismertem senkit, aki meg tudta volna nekem magyarázni. Igazából nem is nagyon kérdezgettem, mert tudtam, hogy biztos nagyon egyszerű a válasz és nem akartam, hogy hülyének nézzenek. Ekkoriban már meg volt a szuper telém és diára próbálkoztam. Természetesen valahogy publikálni szerettem volna, akkor még jónak sem nevezhető képeimet az interneten így néhányat közülük beszkenneltettem. Ezek után már digitális fileok álltak rendelkezésemre, amikhez nélkülözhetetlen egy képfeldolgozó program. Pontosan nem emlékszem, hogy akkoriban melyik Photo Shop volt elérhető, de lényeg ami lényeg beszereztem egyet. Ahogy az lenni szokott semmit nem konyítottam hozzá. Nyomogattam össze vissza mindent, a csuszkákat ide oda húzogattam élvezve a digitális maszatolást. Egyszer egy ilyen tákolásos kísérletezgetés során ráakadtam valamire. Megtaláltam a választ a fejemben motoszkáló kérdésre! Rájöttem, hogy hogyan lehet ködöt csinálni! Felcsillant a szemem, mert tudtam, hogy innentől már csak egy jobban sikerült kép kell amire már gyárthatom is a ködöt. A PhotoShop színátmenet alkalmazásáról van szó. Eredetileg egy barázdabillegetős képemet tunningoltam fel, de sajnos az idők folyamán elvesződött, így csak egy később készült képemen tudom bemutatni, hogyan is eszkábáltam a ködöt. Ilyen módszerrel készített képet soha nem publikáltam -ilyen mértékű belenyúlás a képbe csalásnak minősül, én pedig nem akartam csaló lenni- (!), mert közben berobbantam a köztudatba és azok után már kétszer is meggondoltam mit mikor hová, de ez már egy másik történet amit a következő bejegyzésben írok majd le. Egyébként nem sokkal ezután a rövid kis akció után, rájöttem, hogy miként lehet homogén előteret (“ködöt”) készíteni PhotoShop NÉLKÜL:-) A téma és a teleobjektív között lévő -élességtartományon kívül eső- rész hozza létre ezt a hangulatos “ködös” hatást.

Íme Máté Bence díjnyertes képe és egy mű-ködös kép, melyet az említett technikával készítettem:

matebencehidephotographycomvulpesvulpesredfoxvorosroka1

fakopi_kod1

Leave a Reply

